Központi nyomtatás konszolidációja a költségcsökkentés érdekében.
Jelenlegi állapot
Jelenleg cégünknél több gyártó több típusú eszközét használjuk. Vegyesen megtalálhatók a kiemelten gazdaságtalan tintasugaras, és a lézer technológiára épülő eszközök is. Elmondhatjuk, hogy a fenti eszközök 90%-a több mint 6 éve üzemel cégünknél. Nyomtatóink esetében az eszközök korából, és a használt technológiából adódóan a kellékanyagok költsége nagyon magas. Alkatrész ellátottságuk megszűnt, illetve javításuk gazdaságtalan. Probléma továbbá, a nem egységes típus miatt a kellékanyagok beszerzése, raktározása. Nagy raktárkészlettel kell rendelkeznünk, hogy minden esetben, minden eszközhöz biztosítani tudjuk a megfelelő kellékanyagot.
Jövőkép
Mind a kiadások csökkentése, a raktárkészlet optimalizálása, mind a munkaállomások homogenizálása, az informatikai szoftverek naprakészen tartása miatt, illetve a könnyebb kezelhetőség és ellenőrizhetőség miatt szükségessé vált új, nagy teljesítményű irodai eszközök beszerzése. A beszerzésre kerülő, azonos kellékanyaggal üzemelő nagy teljesítményű Konica Minolta eszközök szintenként kerülnek elhelyezésére. Minden központi nyomtató kártyaolvasóval rendelkezik, mely olvassa a dolgozók belépőkártyáját, így összerendelhető a nyomtatott, szkennelt, fénymásolt mennyiség, időpont, a feladatot indító személlyel.
Bekerülési és üzemeltetési költség, megtérülés
A számítások alapján a központi nyomtatók, és hozzá tartozó kártyaolvasók, SafeQ szoftver, hálózati bővítés bekerülési költsége körülbelül: 3 500 000 - 4 000 000,- Ft Az üzemeltetési költséget és a bekerülési költséget figyelembe véve, a központi nyomtatás megtérülése maximum 3 év.